De taal leren - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu De taal leren - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

De taal leren

Blijf op de hoogte en volg Angela

23 Augustus 2012 | Nederland, Nederland

Tja mijn chinees is niet meer wat het geweest is. Dus kijk maar:
Hallo 喂,哈罗 wèi , hā luó
Hoi 嗨 hai
Goedendag 你好,早安 nǐ hǎo , zǎo ān
Goedemorgen 早上好 Zǎo shàng hǎo
Goedenavond 晚上好 wǎn shàng hǎo
Goedenacht 晚安 wǎn ān
Welkom 欢迎,受欢迎的 Huān yíng , shòu huān yíng de

Telwoorden
1 一 yī
2 二 / 两 èr / liǎng
3 三 sān
4 四 sì
5 五 wǔ
6 六 liù
7 七 qī
8 八 bā
9 九 jiǔ
10 十 shí

tot ziens 再见,下次见 zài jiàn ,xià cì jiàn
vaarwel 再见,永别了 zài jiàn,yǒng bié le
tot straks 一会儿见 yī huì ér jiàn
Dag 白天,日子,时期,早安,你好 bái tiān , rì zǐ ,shí qī , zǎo ān , nǐ hǎo

Nou ik weet nu in ieder geval hoe het moet, maar of het zal lukken . . . tja das efkes de vraag. Maar we hebben 2,5 week de tijd om in China te gaan oefenen.

  • 25 Augustus 2012 - 10:28

    Joke De Leeuw:

    De site vind ik erg leuk, die zal ik wel iedere dag volgen. Wat betreft de taal, je zult het mij niet kwalijk nemen dat die niet in mijn woordenboek voorkomt, het zal dus wel zo zijn, dat ik mij gewoon in het nederlands zal laten horen .

  • 28 Augustus 2012 - 15:02

    Lenie:

    Nou Angelika,

    Een hele fijn vakantie enne laat de waterkoker maar thuis hoor.

  • 02 September 2012 - 22:56

    Els:

    Hoi Ang,

    Heel veel plezier en ik ben erg benieuwd naar die foto van de Chinese muur!

  • 06 September 2012 - 22:09

    Joke De Leeuw:

    Het grootste gedeelte van de heenreis zal er inmiddels opzitten. Ik wens jullie verder heel veelplezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 15728

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 23 September 2014

The highlights of Vietnam

22 Augustus 2012 - 31 December 2012

China 2012

Landen bezocht: