Gearriveerd in China - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Gearriveerd in China - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in China

Blijf op de hoogte en volg Angela

06 September 2012 | Nederland, Nederland

Gisteravond om vertrokken we om 20.55 uur vanaf Schiphol. De vlucht gaat voorspoedig en we arriveren een uur eerder als gepland. In China is het 6 uur later. Om 12.00 uur plaatselijke tijd arriveren we op het vliegveld van Beijing. Weer een stempeltje in je paspoort laten zetten, de koffers gepakt en toen het gezelschap compleet was op naar het hotel. We reizen met 16 personen. Om 14.30 uur arriveren we in het hotel, we krijgen maar liefst ter verwelkoming een half bekertje koud water gepresenteerd in de koffiebar, wat een hartelijke ontvangst. Even wat boodschappen gedaan, geld gepind en lekker een boekje gelezen. Even bijkomen van de reis. Om 18.00 uur verzamelen we voor een avondtour door Beijing met diner. Het was de eerste kennismaking met de stokjes eten, gelukkig kreeg ik zelfs met stokjes wat rijst en vlees naar binnen. Ze hadden aan mij gedacht en er lag ook een vork. Het was een typische maaltijd, die je bij de Nederlandse chinees niet krijgt. Ondertussen was het keihard gaan regenen waardoor de tour niet echt aan onze verwachtingen voldeed. Het is trouwens ook al om 18.45 uur donker hier en met al die regen tja dan zie je niet zoveel. Wel dat ze 15-baans snelwegen hebben mutjemutje vol. Na de tour zijn we nog uitgestapt in de duurste winkelstraat van Beijing. Rond 21.30 uur waren we weer terug in het hotel. Zo voor nu is het goed geweest voor vandaag.

• 06 September 2012 - 18:02

Lenie:

Gaat goed zo. Dat wordt misschien meer afzien dan zien?
    Och, het zal vast beter worden. Geniet ervan.

• 07 September 2012 - 16:33

Marjan:

Tja als je eerst bent gaan pinnen, dan kun je het daarna uitgaven, ben benieuwd wat je allemaal hebt gekocht. Ps denk aan het gewicht van de koffers. Nog veel plezier