Vrijdag 7 september: De dag van de Chinese Muur - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Vrijdag 7 september: De dag van de Chinese Muur - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Vrijdag 7 september: De dag van de Chinese Muur

Blijf op de hoogte en volg Angela

07 September 2012 | Nederland, Nederland

Om 6.30 uur worden we gewekt. Het ziet er grijs uit maar de temperatuur is lekker. 8.00 uur gaan we op weg naar DE MUUR. Deze ligt op 65 km van het hotel. We bezoeken onderweg nog een koperfabriek waar ze mooiste dingen van koper beschilderen. Wij kopen ieder jaar wel op vakantie iets van de kerst en jawel nu hebben we een beschilderde koperen kerstbal gekocht. Daarna snel verder naar DE CHINESE MUUR. Voor ons erg indrukwekkend. Vanaf de plaats waar de bus stopte kon je zo de muur al helemaal naar boven zien. Natuurlijk staan er overal souvenirkraampjes die als gewoonlijk allemaal hetzelfde verkopen. De klim kan beginnen. De treden zijn erg ongelijk en dat met korte benen is een hele opgave. Het was ontzettend druk met de klimmers. Marion klom het eerste stuk mee, ik ben gekomen tot de eerste poort, Piet-Hein is nog een stuk verder geklommen. Je hebt daar een prachtig uitzicht van de muur. Alleen was het zicht niet optimaal het was nogal grijs. Daarna het hele stuk weer naar beneden. Onze reis is helemaal geslaagd, we hebben op de Chinese muur gestaan.
Geluncht en 's middags zijn we naar de Minggraven geweest. Een gebied met allerlei graven uit de 13e en 14e eeuw. Eerst hebben we de Heilige Weg bewandeld. Een indrukwekkende weg waarlangs allerlei stenen dieren staan. Deze is ruim 1km lang. Met de bus verder naar het graf van Changling. Bezoek aan het museum en het graf, de tombe zelf is niet open.
Na dit allemaal aanschouwd te hebben gingen we weer terug naar het hotel. Het was ontzettend druk op de weg. Ze rijden als zotjes, verkeersregels heb ik nog niet kunnen ontdekken. Toen we eindelijk terug in het hotel waren moesten we haasten want om 18.00 uur weer klaar staan voor het diner en een voorstelling van Kungfu, een schitterende show.
Nou rond 21.00 uur waren we weer terug en lekker met de pootjes omhoog gezeten, die hadden het wel vort verdiend.

• 07 September 2012 - 17:35

Arianne:

Hoi hoi!
    Wat een belevenis op die geweldige muur, jammer dat het weer niet meewerkt!! Maar ik denk dat jullie toch wel genieten! Wel erg leuk zon site! Het is nu net of dat wij ook in China zitten!

• 07 September 2012 - 17:35

Arianne:

Hoi hoi!

• 08 September 2012 - 10:32

Hubert En Anita:

hallo, druk programma. Hte is vakantie dus dan moet je uitrusten

• 08 September 2012 - 16:19

De Polandjes:

Hoi vakantiegangers,
    Ook wij hebben jullie gevonden op de site.
    Wat een mooie site. Wij kunnen jullie nu mooi volgen.
    En zien wat jullie allemaal al gedaan hebben. Geniet ervan! Gr

• 08 September 2012 - 21:24

Joke De Leeuw:

Ik vind het heel leuk jullie reisverslag te volgen. Zoals jullie daar genieten, vind ik het ook heel fijn, dat jullie het zo naar de zin hebben. Groetjes mama.