Dinsdag 11 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Dinsdag 11 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Dinsdag 11 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

12 September 2012 | Nederland, Nederland

Afgesproken was dat we om 7.30 uur werden gewekt dit ging fout en we werden al om 7.00 uur gewekt. Ach ja, ontbijten, en om 9.00 uur op weg naar de oude stadsmuur. Na deze beklommen te hebben gingen we verder naar één van de grootste en oudste moskeeen in China, de Grote Moskee. Deze ligt op een rustige plaats middenin de binnenstad. Hij heeft diverse paviljoenen. In de moskee zelf mochten we niet in omdat we geen moslim zijn. Nadat we de moskee hadden bezichtigd hadden we nog wat vrije tijd om de locale markt te bezoeken. Je kent het wel tig kramen met sieraden, zijde, thee, etenswaren, horloges, beeldjes e.d. Om 11.45 uur gingen we weer richting station waar de met de trein naar Luoyang, een afstand van zo'n 370 km. Enorme drukte op het station, de NS zou er jaloers op zijn. We stan allemaal voor een poort die om 12.45 uur open gaat om naar het perron te gaan. Gelukkig hebben we gereserveerde plaatsen. De trein vertrok om 13.10 uur en we kwamen om 18.30 uur ongeveer aan. Toch nog een hele zit. Maar onderweg konden we toch genieten van een mooie omgeving, bergachtig. Maar ook vele grote steden met naast de vele hoge torens ook vele achterstandswijken en armoe. En zelfs was er af en toe een blauwere lucht. Aangekomen in Luoyang merk je al meteen dat het een stuk minder druk is. We zijn eerst wat gaan eten en daarna naar het hotel. Hoe verder dat we de reis vorderen hoe mooier dat de hotels worden. Na het eten nog een stukje wezen lopen en aan de overkant van het hotel was een groot plein waar de chinezen weer aan het dansen waren dus daar nog even gekeken. Nu weer terug op de kamer en efkes een stukje geschreven.
We hoorden trouwens van de aardbeving in China, die is hier ver vandaan, hebben wij niets van gevoeld of meegekregen.

• 12 September 2012 - 20:43

Arianne:

Hoi daar in het verre China!
    Volgens mij zijn jullie volop aan het genieten, en ik geniet mee! Wat n geweldige verhalen en foto's!! En gelukkig wordt het weer een beetje beter! Julli hebben nog n klein weekje om te genieten, dus doe dat lekker!! Groetjes uit het frisse rosmalen