Woensdag 12 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Woensdag 12 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Woensdag 12 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

13 September 2012 | Nederland, Nederland

We werden om 7.00 uur gewekt. Koffers weer buiten, vloeistof eruit. Na het ontbijt gaan we naar de beroemde Longmengrotten. Over een afstand van zo'n 1.500 meter is er langs de Yi-rivier een rotspartij met vele inhammen waar allemaal boeddistische beelden zijn uitgehouwd. Echt iets heel aparts en ook heel mooi om te zien. Het was wel weer trap op trap af. Het is vandaag niet echt warm maar gelukkig is het droog. De terugweg gingen we met de boot. Vanaf het water had je ook een heel mooi overzichtsgezicht over de rots met alle inhammen en boeddha's.
Na de lunch hadden we een workshop vlinders knippen. Ik had nog niet veel talent, maar was wel leuk. Zo natuurlijk nog even in de shop rondgekeken, ik kan moeilijk nee zeggen want er hingen toch wel mooie dingen. Maar gelukkig kan ik goed afdingen, de helft van de prijs was er blij mee. Na dit bezoek gingen we naar de Tempel van het Witte Paard. De tempel dankt zijn naam aan de twee witte paarden die voor de deur staan. De tempel leek een beetje op de Lamatempel in Beijing. Ook hier werd er geofferd. Er waren diverse zalen met natuurlijk diverse boeddha's.
We vertrokken weer voor een rit door het oude Luoyang. Daar hebben we ook nog gewandeld door de oude straat. Daarna wat vrije tijd om te winkelen. Had niet mijn voorkeur maar enfin. Wij op zoek naar de supermarkt. Half uur later iedereen gevraagd of die engels sprak maar niemand gevonden. Gelukkig kwamen we de gids tegen die ons naar de supermarkt bracht. Vreemd dat er zo weinig mensen in China engels praten op straat. Hopeloze toestand. Maar gelukkig arriveerden wij in de supermarkt, even wat water, cola en chips gehaald. Om 18.00 uur moesten we verzamelen voor de rit naar het station. Vanavond nemen we de nachttrein naar Nanjing. Gelukkig was het in Luoyang niet zo druk op het station. De trein vertrekt om 19.45 uur. We hebben opnieuw slaapplaatsen. Het was een beetje vreemd geregeld door het reisbureau want de groep zat niet in dezelfde coupé. Maar er kon gewisseld worden dus eind goed al goed. Even zitten kletsen bij de buren die een chinees op bezoek hadden, wilde zijn engels met ons oefenen. Hij was dolgelukkig met ons emailadres. Als het goed is komen we morgenvroeg om 8.00 uur aan.