Donderdag 13 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Donderdag 13 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Donderdag 13 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

13 September 2012 | Nederland, Nederland

Best goed geslapen in de trein. Wel ontzettend veel gehobbel en remmen en optrekken. En er was een vent die kon maar niet ophouden met rochelen, wat een smeerkees. We arriveren om 8.15 uur in Nanjing. Er stond weer een nieuwe gids klaar. Het was best wel fris. De gids vertelde dat het weer sinds gisteren was omgeslagen, gisteren nog bloedheet, vandaag wat minder. Niet heel erg als het maar niet zo hard gaat stortregenen. We vertrokken direct met de bus naar het hotel. Even ontbijten en gelukkig hadden we vrije tijd tot 12.00 uur. Lekker gedouched om even bij te komen. Om 12.00 uur vertrokken we naar de brug over de Yangtze-rivier. De Yangtze is de op drie na langste rivier ter wereld. Vanaf daar een mooi uitzicht over de stad. Nanjing kent 8 miljoen inwoners dus best groot. Na de brug gingen we naar het Mausoleum van dr. Sun Yat-sen, ook wel de Chinese vader des vaderlands. Hij was de grondlegger van de Chinese republiek. Het was een vermoeiende bezigheid, eerst met het treintje er naar toe , dat viel natuurlijk wel mee. Maar de klim naar het mausoleum was 392 trappen omhoog en natuurlijk ook weer omlaag. Boven was er eigenlijk niet veel te zien een beeld van de dr. Sun en een mooi uitzicht. Maar zoals gebruikelijk heb ik hier nog geen stralend blauwe lucht gezien, alleen bewolking en heiig In de omgeving van het mausoleum waren natuurlijk weer de gebruikelijke winkeltjes en eettentjes. Nou eten van de straat dat doen we niet, je weet maar nooit wat je oploopt. En gelukkig gaat het tot op heden allemaal naar wens. Toen weer verder met het treintje naar de Pagode van Linggu. De Pagode ligt mooi in een nationaal park. Deze kon je ook beklimmen maar dat was een beetje te veel van het goede dus ik heb hem aan de onderkant gefotografeerd. Teruggelopen naar de bus door het schitterende bos van het nationaal park.
Om 16.30 uur gingen we weer verder voor het diner. Zoals gebruikelijk is geworden aan een ronde tafel, met een draaiplateau erop waarop diverse gerechten worden geserveerd. Eten duurt nog steeds niet lang en om 18.30 uur waren we weer terug in het hotel. Even wat te drinken gehaald. Site nog even bijgewerkt. Vanavond gaan we nog efkes wandelen in de omgeving. Tot zover.

• 13 September 2012 - 20:34

Elske Purmerend:

Voor het eerst een reactie op mijn i-pad! Eindelijk dat ding geïnstalleerd . Je foto's zien er indrukwekkend uit. Leuk om je verslag te lezen. Groetjes aan je zus en zwager. En heel veel plezier verder!
    Groetjes van Elske

• 14 September 2012 - 12:36

De Polandjes:

Hoi, hoi,
    Leuk om jullie reisverlagen te lezen. Elke dag veel te zien en te beleven.
    En erg veel trappen lopen. Hebben jullie daarop wel getraind???
    Nog veel plezier samen.
    Gr De Polandjes
    Ps kids komen ook langs met Grote Clubactie loten.
    En info Damloop is binnen.