Zondag 7 september en maandag 8 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Zondag 7 september en maandag 8 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Zondag 7 september en maandag 8 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

11 September 2014 | Nederland, Vught

De dag van vertrek. We werden door Marjan naar Schiphol gebracht. Het welkomstcomité stond ons daar op te wachten. Huub en Sanne kwamen ons uitzwaaien .Maar eerst het visum en paspoort halen bij de TUI-balie. De eerste keer dat we op deze manier een visum aanvragen en dan is het toch spannend of het allemaal wel goed komt. Maar gelukkig ze lagen er. De koffers afgeleverd en koffie gedronken. Om 12.55 uur vertrok ons vliegtuig richting Hongkong. Het is 9284 km naar Hongkong. We hadden niet veel vertraging. Het is toch een hele zit , helaas weinig geslapen, maar na 11 uur vliegen kwamen we om 6.30 uur plaatselijke tijd in Hongkong aan. In Hongkong is het 6 uur later als bij ons. 2 uurtjes wachten en om 8.30 uur vertrokken we richting Hanoi. 2 uurtjes vliegen en aangezien het daar 5 uur later is als bij ons arriveerden we om 9.30 uur in Hanoi. Het was grijs en ontzettend heet. De koffers waren snel gepakt en op naar de reisleider. Ons reisgezelschap bestaat uit 18 personen. Even geld pinnen. Ze hebben hier dongs. Een euro is ongeveer 30.000 dongs. Je voelt je rijk met 5.000.000 dongs. Met de bus naar het hotel ergens in Hanoi. Even lekker wat opfrissen en wat wandelen in de omgeving. Poeh, de mensen leven hier op straat. Ze koken aan de straat, ze bakken op straat, staan speklappen te snijden op de stoep. De stoepen zijn moeilijk begaanbaar. Het wemelt van de scooters. Het is opletten met oversteken. In de buurt van ons hotel heb je niet echt winkels. Het kost moeite om een winkel te vinden waar ze water verkopen.
Om 16.30 uur hebben we een praatje van de reisleider met uitleg over Vietnam, de excursies etc. Vanavond hebben we een welkomstdiner. Te voet gaan we eerst naar de pagode ergens bij het Rode Meer . De pagode was meer dan 1000 jaar oud. Het was er vrij druk met iedereen die kwam offeren. Er liepen mensen met een zak levende vis om te offeren. Je kon er schildpadden kopen met de bedoeling die terug te zetten in het meer. We werden met de bus opgehaald en naar het restaurant gebracht. Lekker buffet met allerlei Vietnamese gerechten. Gelukkig niet te heet. Daar kunnen de darmen wel tegen . Het was niet te laat toen we in het hotel terugkwamen. Even verslagje geschreven, alleen problemen met internet dus de site kan nog niet worden bijgewerkt.