Woensdag 10 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Woensdag 10 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Woensdag 10 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

11 September 2014 | Nederland, Vught

Om 6.30 uur worden we gewekt. Na het ontbijt vertrekken we om 8.00 uur naar Hoa Lu, een rit van zo'n 2 uur. Onderweg passeren we de rijstvelden, bananenplantages. Hoa ligt in een vallei tussen de rijstvelden en je ziet dan ook overal de werkers met de bekende hoedjes op in de velden zitten. Na de koffie maken we naar Tam Coc. We maken hier een schitterende boottocht. Met twee mensen in de boot en twee Vietnamezen die roeien. Echt een prachtige omgeving tussen de rotsen en onder de rotsen door. Onderweg regende het nog een beetje, ik had mij in de regenjas gehesen maar toen was het al weer over. Tegen de rotsen oplopend zagen we nog een stel geiten. Een hele kunst hoe ze daar terecht zijn gekomen. En zowaar onderweg zagen we nog een paar ijsvogels. Op het keerpunt werden we overvallen door opdringerige verkopers van diverse waar, drinken, tafelkleden, tassen etc. in een bootje. Op de terugweg dacht natuurlijk een van de roeiers ook ik heb ook koopwaar bij me dus die wilde ook al verkopen. Nadat ze haar hele koffer had uitgepakt laaide ze het maar weer in. Op het einde van de tocht de traditionele vraag om een fooi, was het weer niet genoeg wat we gaven. We hadden 50.000 dong van de gids gekregen maar zij wilde ieder 50.000 dong. Ach ja ze blijven proberen. Op de kade werden we weer verwelkomd door weer andere verkopers. Die zijn er hier genoeg.
Toen op naar de lunch. Was natuurlijk weer lekker. Ze weten de goeie plekken tot op heden wel te vinden. Na de lunch gingen we naar de oudste tempel van Hoa Lu, ruim 1.000 jaar oud. Na deze bezichtiging gingen we weer terug naar het hotel. Zo om een uur of 5 waren we weer terug. Even geld gepind en om 19.00 uur verzamelen we weer voor het diner.