Zondag 14 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Zondag 14 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Zondag 14 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

16 September 2014 | Nederland, Vught

Vandaag vertrekken we om 8.00 uur richting Hoi An. Om 7.30 uur koffers buiten de deur. Lekker makkelijk hoeven we gelukkig niet mee te sjouwen. Ze worden voor je in de bus gezet. Het is een schitterende route. De koffiepauze is bij een meer waar ze o.a. oesters kweken. We gaan verder langs de kust via de Hai van Pas (ook wel Wolkenpas). Boven op de top waar een vroegere Amerikaanse basis is stoppen we om te genieten van het uitzicht. Natuurlijk staan hier weer diverse tentjes met de bekende koopwaar van sieraden, beeldjes en drinken. Wat je hier ook veel ziet is mensen die euromunten willen omwisselen voor een bankbiljet. Niet intrappen, ze tellen goed maar als wisselen te weinig om. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee en daar ga ik dus maar niet intrappen. We vervolgen onze weg en bezoeken ondertussen het Cham-museum in Danang. Niet echt een museum waarvan ik denk wat interessant, alleen maar oude beelden en is ook niet zo groot. Na de lunch gaan we naar de Marmeren bergen. Hartstikke mooi, dit is zijn grotten waar tempels, boeddha's in staan. Eerst een stuk met de lift omhoog, daarna een hele klim, 150 trappen die allemaal even ongelijk zijn. En het is ook vandaag weer ontzettend warm zo'n 35 graden. Maar het was de moeite waard. Toen we alles gezien hadden vertrokken we naar het hotel in Hoi An. Onderweg nog een fotostop van de werkers in de rijstvelden. In Hoi An verblijven we drie nachten. Tijd om in ieder geval het koffer weer even te ordenen. Lekker even gezwommen. 's Avonds zijn we in de stad wezen eten. De stad is hartstikke leuk, overal winkels, winkels, op de rivier kun je een wenslichtje laten branden. Aangezien ik tot op heden nog geen kerk ben tegengekomen laat staan dat ik een kaarsje heb kunnen aansteken voor iemand, zal ik de komende dagen maar een lichtje op de rivier zetten.

• 17 September 2014 - 10:13

Jolanda:

Wat een geweldig mooie foto zeg, die van het uitzicht over het meer.