Maandag 15 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Maandag 15 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Maandag 15 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

16 September 2014 | Nederland, Vught

We gaan vandaag om 8.30 uur op pad. Een stadswandeling door Hoi An. Eerst met de bus naar de stad. Het is tenslotte al bijna 30 graden en volgens de gids moeten we onze energie verdelen. Goei plan. Door de gezellige straatjes langs de markt en met de vele winkeltjes. Om in het voetgangersgedeelte van Hoi An te mogen lopen moet je een kaartje kopen. Met dit kaartje mag je ook de bezienswaardigheden bezoeken. Eerst een tempel bezocht. Die hebben ze hier ook genoeg. Je ziet ze echt overal. Je ziet overal ook heel veel offertaferelen zelfs in de stam van een boom. Daarna naar een winkel waar je kleding kon laten maken. Ik heb maar niets gekocht. Ben al blij met mijn blouse die ik in Hué' heb laten maken. Toen naar het oudste chinese huis waar een muzikale voorstelling was met traditionele Vietnamese instrumenten en naar de Japanse brug. Natuurlijk koffie gedronken met uitzicht over de rivier. Na dit alles hadden we vrije tijd en natuurlijk gingen we winkelen. Het zijn eigenlijk allemaal dezelfde winkeltjes, kledingmakers, artiesten, schoenen, beeldjes. Je ziet hier wel traditionele lampionnen die ze hier ook ter plekke maken. Leuk om te zien maar ja wat met je ermee. Wat mij wel opvalt is dat er zo weinig vogels rondvliegen, hooguit wat musjes. Volgens onze reisleider worden die allemaal gevangen en opgegeten. Tja daarom zie ik er natuurlijk geen. Wel zien we hier veel mooie vlinders, maar helaas die houden niet op een foto. Wat ook opvalt is dat hier heel veel mensen met een mondkapje op lopen of op de scooter zitten. Maar laat ik die dingen nou net niet ingepakt hebben. Er ligt ook overal veel afval op straat, langs het huis. Je zou denken ruim toch op. Waar ik wel blij mee ben is dat de toiletten hier best schoon zijn. Ik herinner mij nog het trauma van China, nou dan is dit echt een heel verschil.
Na uitgewinkeld te zijn en geluncht te hebben zijn we teruggekeerd naar het hotel. Inmiddels is het wel hard gaan waaien, waarschijnlijk een uitloper een tyfoon die ergens bij Noord-Vietnam raast. Maar we hebben nog steeds geluk, het is droog alleen nogal warm. Vanmiddag hebben een Vietnamese massage afgesproken. Nou dat is echt een aanradertje, heerlijk relaxed. Het enige minpunt was de taxi. Die rijden als gekken, een van onze reisgenoten hing nog buitenboord toen die al aanreed. Gelukkig goed afgelopen. Vanavond de was ophalen en weer gezellig eten in de stad. Morgen hebben we nog een relaxed dagje in Hoi An.