Donderdag 18 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Donderdag 18 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Donderdag 18 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

19 September 2014 | Nederland, Vught

Vanochtend gaan we naar de drijvende markt van Cal Rang. We vertrekken weer om 8.00 uur. Met bootjes varen we langs de marktboten. Je ziet precies wat ze verkopen, aan de mast hangt een ananas als ze ananas verkopen, een kokosnoot als ze kokosnoten verkopen. Ook de mensen komen met een bootje hun inkopen doen. Ze varen langs, laden de boel in en varen naar huis. Heel anders dan de drijvende markt in Thailand. Na dit alles weer gezien te hebben varen we verder over de Mekongrivier langs de plantages, langs de vele woningen op palen de een nog armoediger dan de ander. Je ziet wel dat er ook mensen zijn die hun huis al van duurzamer materiaal zoals steen hebben gebouwd. Mensen doen de was in de rivier, de afwas, ze wassen zichzelf en poetsen hun tanden. Er zijn veel vissersbootjes onderweg. Velen zijn voorzien van een motor. We stappen uit om een fruitboomplantage te bezoeken met o.a. palmbomen met kokosnoten, jackfruit, limoen, sinaasappels, bananen en van allerlei ander fruit waar ik natuurlijk de naam vergeten ben. Hier kunnen we ook wat fruit proeven. Daarna varen we nog een stuk verder over de rivier en stappen weer in de bus om terug te gaan naar het hotel. Om 12.00 uur checken we uit en gaan naar het volgende hotel in Ben Tre. Dit ligt toch nog zo'n 140 km verderop. De wegen zijn niet als in Nederland. Echte snelwegen kennen ze denkelijk niet want daar rijden wij niet over heen. Wel een mooie route door de dorpen, langs de rivieren, kanalen, palmbomen etc. Een mooie omgeving. Maar reizen is vermoeiend dus onderweg heb ik sommige delen aan de binnenkant van mijn ogen gezien. Zo rond 16.45 uur arriveren we in het hotel. We hebben weer mooie kamers met net als gisteren uitzicht op de rivier. We blijven hier een nacht. Na het eten zijn we nog even naar de markt gegaan. Ze verkopen fruit, kleding, horloges. En het stinkt er ontzettend maar ja als niemand zijn rotzooi opruimt dan kan dat ook niet anders. Daarna nog even genoten van een heerlijk mangosapje in de lounche.

• 21 September 2014 - 10:08

Joke:

Ik ben weer terug van de Lourdes vakantie en lees nu jullie verslag. Fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben! Groeten

• 21 September 2014 - 22:12

Joke:

Wat ziet er daar leuk uit. Groetjes