Zaterdag 13 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Zaterdag 13 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Zaterdag 13 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

13 September 2014 | Nederland, Vught

We mogen uitslapen . Het valt mij allemaal wel erg mee, bij andere reizen moesten we vaak om om 6.00 uur al op maar vandaag worden we om 7.00 uur gewekt. We gaan om 8.30 uur op weg naar de citadel. Dit lijkt op de verboden stad in China. Deze hier is ruim 200 jaar oud, helaas in slechte staat. Er zijn al delen opnieuw gebouwd. Jammer van zo'n historie. De laatste keizer verliet hier pas in1945 zijn paleis. Na een uurtje rond gelopen te hebben gaan we naar de pagode van Thien Mu. Deze pagode is het symbool van Hue uit 1601 en zo'n 21 meter hoog. Eerst zo'n 40 trappen omhoog en dan kom je door de poort waar de wachters staan. Even verder op zijn de paviljoenen. Helemaal aan het eind zagen we de monniken. Ach die vinden een foto niet leuk. Vanuit de pagode gingen we met de boot terug over de Parfumrivier. Hier doen ze nog aan zandwinning en er kwamen verschillende bootjes langs. Na zo'n klein uurtje gaan we lunchen. Het is eigenlijk steeds hetzelfde recept maar wel een andere variatie, soep, dit keer een taco, kip, rundvlees, gestoofde groenten, fruit na. Meestal zo'n 6 gerechten. Om een uur om14.00 waren we terug in het hotel. Even verslagje gemaakt. Om 15.00 uur gaan we fietsen. Het is een mooie tocht, langs de rijstvelden, door de bananenplantages, langs de eendenkwekerij. Alleen mijn fietser kon de berg niet op waardoor ik maar een eind moest lopen. Het is ook te warm voor zo'n inspanning. Maar ja als wij er geen gebruik van maken hebben zij geen inkomsten en dat is natuurlijk de andere kant van het verhaal. 's Avonds weer gezellig gegeten met de groep.

  • 14 September 2014 - 10:40

    Die 2:

    Tja, met al dat eten van jullie ...
    Dat is er dan nu weer vanaf, door de wandeling, berg op!!
    Have fun

  • 14 September 2014 - 14:26

    Jolanda:

    He Angela,

    Vandaag al je verslagen eens gelezen. Mijn vakantie is voorbij, dus daarom nu pas...Jullie hebben al veel gezien en meegemaakt lees ik wel. Mooi en leuk om te lezen. Ik ga morgen weer beginnen na mijn vakantie. Jij hebt nog even. Geniet er maar enorm van, je hebt het verdiend om te genieten. Tot later

    Groetjes
    Jolanda

  • 15 September 2014 - 10:28

    Anita De Leeuw:

    Hè Hè, eindellijk valt er eens iets te lezen. Mooie foto's ook. Ik lees dat jullie erg genieten. Fijn. Hier zijn ze druk met de keuken bezig, dus ik had even tijd om alles te lezen.
    Geniet er nog maar van. Groetjes van ons en een knuffel van Sanne!

  • 15 September 2014 - 15:49

    De Polandjes:

    Hoi vakantie gangers,
    Nou, ik ben weer bij tot en met zaterdag.
    Rest staat er nog niet op, maar begrijp dat internet daar niet voor de hand ligt.
    Jullie maken langen dagen, ondanks dat het vakantie is.
    Maar dan kun je veel doen en beleef je veel.
    Hebben jullie nog gezwommen?
    Zijn de hotels voorzien van een zwembad?
    Zou wel lekker zijn met die temperature.
    Geniet van het mooie Vietnam en zodra er meer reisverslagen zijn gaan we ze lekker lezen.

    Groetjes van De Polandjes

  • 15 September 2014 - 15:49

    De Polandjes:

    Hoi vakantie gangers,
    Nou, ik ben weer bij tot en met zaterdag.
    Rest staat er nog niet op, maar begrijp dat internet daar niet voor de hand ligt.
    Jullie maken langen dagen, ondanks dat het vakantie is.
    Maar dan kun je veel doen en beleef je veel.
    Hebben jullie nog gezwommen?
    Zijn de hotels voorzien van een zwembad?
    Zou wel lekker zijn met die temperature.
    Geniet van het mooie Vietnam en zodra er meer reisverslagen zijn gaan we ze lekker lezen.

    Groetjes van De Polandjes

  • 16 September 2014 - 11:43

    Lisette K.:

    Hey Ansje!


    Eindelijk bericht! Vorige week een aantal keren gekeken, maar telkens geen bericht……tja, dat internet is daar op veel plekken ook nog knudde. Maar zojuist heb ik heel je blog gelezen, dus ik ben weer helemaal bij! Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Het is ook een prachtig en bijzonder land. Ik vind je verhalen en foto's heel herkenbaar…..ik waan me weer een beetje terug in Vietnam……en wat een heerlijk eten hè……ik ben jaloers ;) !! Vooral ook omdat ik weet dat jullie nog heel wat moois te wachten staat……geniet ervan meis!


    Groetjes,
    Lisette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 15726

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 23 September 2014

The highlights of Vietnam

22 Augustus 2012 - 31 December 2012

China 2012

Landen bezocht: