Dinsdag 16 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Dinsdag 16 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Dinsdag 16 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

16 September 2014 | Nederland, Vught

Vandaag zouden we een hele fietstocht gaan maken. Dit keer niet op de ritska maar zelf op de fiets. Ze zouden zelfs voor mij een passende fiets regelen. Achteraf dacht ik moet toch geen probleem zijn die mensen zijn hier ook allemaal best klein. Maar omdat het hier nog steeds heet is gaan we eerst een boottochtje maken. We gaan met de taxi naar de bootjes in Hanoi. Mooie route over een zeer brede rivier (ben even de naam kwijt). We stappen uit bij een houtsnijdersplaatsje. Knap hoe ze hier allemaal zitten te werken. Weer een stukje verder tot aan de open zee. De eerste druppels vallen. Daar gingen we van de boot af om eerst koffie te drinken en daarna op de fiets te stappen. Lekker gefietst door de palmboomgaarden, de bananenplantages, de rijstvelden. Over echt giga slechte “wegen”. Eindelijk kwam de eerste bui. Maar de regen bereikt nauwelijks de grond die verdampt al meteen. Voordat de regenjas aan was was het al weer droog. Doorgefietst naar het strand waar het wel heel rustig was alleen ontzettend hoge golven. Maar ja we hadden onze zwemkleren toch niet aan. Na de lunch aan het strand gingen we terug naar het hotel. ’s Middags nog even naar de stad geweest en een zonnebloemsjaal laten maken. Kunnen we gezellig dragen bij de aktiviteiten van de Zonnebloem. Nog efkes wat gedronken en zo meteen het koffer inpakken. Morgen gaan we weer vroeg op pad. We verhuizen naar een ander hotel en gaan om 6.15 uur op pad naar het vliegveld.
Ik weet niet of jullie gehoord hebben over de tyfoon die in Noord-Vietnam aan land gaat vanavond om 22.00 uur. Wij hebben daar geen last van want wij zitten in het zuiden.

• 11 Februari 2015 - 14:25

Wil Niesten:

Hallo Ansje, ik zie dat je in september 2014 een zonnebloemsjaal hebt laten maken. zou je mij een foto kunnen mailen van die sjaal? Wij zijn op zoek naar een zonnebloemsjaal voor onze vrijwilligers en zoeken naar voorbeelden. Misschien weet je ook nog waar je de sjaal hebt laten maken en kunnen wij ze nabestellen?

groeten
    Wil Niesten, zonnebloem Schagen