vrijdag 19 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu vrijdag 19 september - Reisverslag uit Vught, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

vrijdag 19 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

21 September 2014 | Nederland, Vught

Vanochtend om 8.00 uur gaan we fietsen. Prachtige tocht door de bananenplantages, kokosbomen. langs de riviertjes. We stopten bij een huis waar ze matten van riet aan het vlechten waren. Knap hoe snel dat ze dat deden . We konden ook nog even in de woning kijken. Achter hadden ze de wc. Dat was een houten hokje met onder een gat boven het water. We kregen ook koffie met soort rijstekoek maar ik heb het maar bij het water gehouden. Weer verder op de fiets kwamen we een verwerker van kokos tegen. Hier werden de kokosnoten gepeld, gesneden en in een badje gestopt. Zo lekker onder de bomen verder was het goed te doen. Rond 10.15 uur waren we terug in het hotel. Even douchen. Koffers buiten te deur want we vertrekken weer naar het volgende hotel. Ons laatste hotel in Ho Chi Minh City. Eerst nog even geluncht. We lunchen op een lokatie waar op dat moment 5 trouwpartijen waren. Ze trouwen hier in 2 dagen, 1 dag voor de gasten van de bruid en 1 dag voor de gasten van de bruidegom. Ondertussen kwam de regen met bakken uit de lucht. Maar het zijn eigenlijk maar buien die niet zo heel lang duren maar in die tijd komt er wel heel veel water naar beneden. Dat bleek onderweg ook wel, de straten waren ondergelopen. Maar rond 15.30 uur arriveren we in ons laatste hotel. We hebben mooie kamers. Lekker even wat gedronken, gelezen en nog een eindje gelopen richting de stad. Wat een enorme drukte op straat hier, je wordt overspoeld door de scooters, auto's en alles komt maar tuterend voorbij. Je weet niet hoe je aan de overkant van de weg moet komen zo druk. Op de stoep zitten mensen nog met hun koopwaar zoals groenten, fruit, drinken. Ze zitten er al te koken/bakken. En daar tussendoor moet je dan maar lopen. Scooters hebben schijnbaar te weinig plek op de straat dus dat rijdt ook maar over de stoep. Na onze "ontspannen" wandeling waren we blij weer in het hotel te zijn. En eigenlijk maar weer net op tijd want het begint weer te hozen. Toen we wilden gaan eten regende het weer dus met de taxi naar het restaurant. Komt goed uit we kunnen toch geen restaurant vinden. We moeten met twee taxi's. We hebben al heel wat Vietnamees eten op maar geen idee hoe het allemaal genoemd wordt. Maar toch maar wat uitgekozen en het viel niet tegen. Een avondvullend programma is het niet 1,5 uur later staan we al weer klaar dus de taxi maar weer teruggenomen. Nog wat gedronken in de bar en lekker naar bed.