Maandag 17 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Maandag 17 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Maandag 17 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

17 September 2012 | Nederland, Nederland

We gaan wederom vroeg op stap. Dit keer niet de koffer buiten want we blijven 2 dagen in Shanghai. Om 8.30 uur vertrekken we naar de Jade Boeddha Tempel. Ik denk dat ze ons willen bekeren want dit is al de zoveelste tempel, ze lijken allemaal op elkaar. Maar deze Boeddha moet ik zeggen was wel de mooiste tot op heden. Na het bezoek aan de tempel gingen we naar de Yu-tuinen gelegen in het centrum van Chinatown, een tuin van 500 jaar oud. Wederom een echte Chinese tuin, met zijn vijvers (gevuld met vele koikarpers), zijn rotsen en zijn bomen. Wel mooi om doorheen te lopen. Na dit bezoek hadden we vrije tijd in Chinatown. Lekker gewinkeld door de smalle straatjes met de vele winkeltjes. De lunch gebruikten we in het Bund hotel. Deze middag hadden we een vrije middag. Na de lunch zijn we met de taxi naar de TV-toren gegaan. Deze heeft 3 bollen. De bovenste bol heeft ongeveer een uitzicht op 400 meter. Gelukkig was het best helder en hadden we een uitzicht wat toch wel heel apart was. Zover je kon kijken waren er flats, ongelooflijk. Maar ja Shanghai heeft dan ook 22 miljoen inwoners en die moeten toch ergens wonen. Met een trapje naar beneden stonden we op een verdieping die een glasplaat had, hier kon je doorheen kijken ongeveer 360 meter diep. De tweede bol van de TV-toren is ongeveer 267 meter. Natuurlijk zijn we ook hier uitgestapt. Het was echt een belevenis om zo over Shanghai te kunnen kijken. Het kostte wel een beetje duur 180 yuan. In de kelder van de TV-toren was een museum over het oude Shanghai. Toen we alles bezichtigd hadden hebben we de taxi naar het hotel terug genomen. Bijna kwartier, het was keidruk, en dat voor een bedrag van 60 yuan, valt nog mee.
Lekker uitgerust en het koffer gepakt was het weer 17.30 uur verzamelen voor het eten en aansluitend een soort Chinees circus. Echt heel mooi, en ook heel gevarieerd, acrobaten, trampoline, maar ook motors en dat was echt geweldig. Die reden met 5 motoren rond in een bol van ongeveer 7 meter doorsnee omhoog omlaag van links naar rechts doorelkaar. Nou na dat allemaal aanschouwd te hebben gingen we weer terug naar het hotel. En nog "efkes" de foto's op de site gezet.