Zondag 16 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Zondag 16 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Zondag 16 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

17 September 2012 | Nederland, Nederland

Om 6.30 uur worden we gewekt. Koffers weer om 7.15 uur buiten. Vanavond slapen we in Shanghai. Ontbijten en dan vertrekken. We gaan vanochtend een boottocht maken op het Westlake. De weg is afgesloten er is vandaag een demonstratie. Er is tussen China en Japan ruzie over een groep onbewoonde eilanden in de Oost-Chinese Zee. Deze demonstraties zijn schijnbaar al de hele week aan de gang. Dus de bus kon niet verder, blijft niets anders over dan te voet naar de boot. Was een mooie tocht over het Westlake met talrijke tempels en pagodes aan de oever. Er was ook een mooie skyline. Hierna stappen we uit en maken een wandeling door het mooie Huagangpark. Wat was het daar druk, ongelooflijk. Dus maar weer achter de vlag aan anders kan de gids ons nooit meer terugvinden. Na de wandeling gaan we weer met de bus verder naar de Lingyin Tempel. Onderweg kwamen we langs de eerste theeplantages die ik tenminste gezien heb. In de tempels was het ook weer ongelooflijk druk. Zoveel Chinezen heb ik tot op heden nog niet bij elkaar gezien. Eerst lopen we wederom door een mooi park, aan de kanten zijn er weer diverse boeddha's in de rotsen te zien. Tja de tempels lijken allemaal een beetje op elkaar, de blije boeddha en nog wat andere. Na het bezoek aan de tempel gingen we lunchen in het hotel waar we overnacht hadden. Wel een beetje opschieten want vanmiddag gaan we naar Shanghai. Het is ontzettend druk op de weg, dat komt omdat inmiddels de demonstratie is afgelopen. Veel meer kan ik er niet over zeggen want de rest heb ik aan de binnenkant van mijn ogen bekeken. Rond 15.30 uur arriveren we in Shanghai. Wat een belevenis. Echt grandioos zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik weet niet of het op de foto's duidelijk naar voren komt want vanuit de bus valt het niet altijd mee foto's te maken. Maar eerst reden we naar de Bund (soort boulevard zeg maar), daar zijn we uitgestapt en overheen gewandeld. Echt hartstikke mooi, de tv-mast, de gebouwen, het is heel indrukwekkend. Er staat een beeld van iemand die de hele Bund overziet. Na op de Bund weer de bus in en we gaan naar de Nanjingroad, een winkelgebied. Nou daar was het helemaal gigadruk, zoveel mensen ongelooflijk. Op de Nanjingroad zijn voornamelijk exclusieve winkels niets gekocht maar het is alleen al leuk om eroverheen te lopen. Na al deze indrukken zijn we naar het hotel gegaan. Even bij Mc Donalds gegeten en 's avonds een excursie Shanghai by Night. Een boottocht langs de Bund waar we vanmiddag gewandeld hadden. Echt fantastisch. Zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik zet de foto's erop, ik hoop dat je een beetje indruk ervan krijgt.
Als afsluiting van de avond gingen we naar de French Corner, een Europese wijk eigenlijk in Shanghai. Beetje rondgewandeld, wat gedronken, om 22.30 uur waren we weer terug in het hotel.

  • 17 September 2012 - 11:47

    Lisette Kin:

    Angela!

    Bedankt weer voor de update. Ik lees jouw verhalen met veel plezier hoor!
    China staat weer bovenaan mijn verlanglijstje ;)
    Heel veel plezier nog…..geniet ervan!

    X Lisette


    PS Hoe staat het met het WC-pot-onderzoek?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Angela

Actief sinds 22 Aug. 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 15762

Voorgaande reizen:

07 September 2014 - 23 September 2014

The highlights of Vietnam

22 Augustus 2012 - 31 December 2012

China 2012

Landen bezocht: