Maandag 10 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Maandag 10 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Maandag 10 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

10 September 2012 | Nederland, Nederland

Om 8.00 uur arriveren we met de slaaptrein in Xi'an. Viel niet tegen heb gewoon onderweg geslapen. In Xi'an hebben we een andere gids en chauffeur. We werden met de bus naar het hotel gebracht. De chauffeur is nogal een agressieve rijder, bijna al twee fietsers onder de bus toen we pas 25 meter op weg waren. We blijven in dit hotel één nacht. Het is een mooie kamer net als in Beijing kijken we uit op de hoogbouw want die is hier overal ontzettend veel. Eerst ontbijten, even opfrissen en toen gingen we op weg naar het Terracottaleger. Helaas was het inmiddels gaan stortregenen. Maar gelukkig ik ben er op voorbereid, paraplu en poncho bij de hand. De temperatuur is lekker maar wel nat. Eerst een stop bij de fabriek waar ze van alles en nog wat maakten, waaronder natuurlijk de terracotalegerbeeldjes maar ook chinese tafels en dergelijke. Was best mooi om allemaal te zien. Natuurlijk een beeldje gekocht voor in de vitrinekast tenslotte neem ik ieder jaar iets uit een land mee voor in de kast. Na de lunch, het plenst er nog steeds uit, gingen we naar het Terracotaleger. Eerst een film over het ontstaan van deze beelden en de vondst ervan in 1974. Er zijn drie zalen zeg maar, een zaal waar de reeds gerestaureerde staan, een zaal met nog te restaureren en een zaal waar men ze aan het uitgraven is. Echt een ontzettend indrukwekkend geheel. Hartstikke mooi om te zien.
's Avonds zouden we naar een waterspektakel gaan maar omdat er zo veel water uit de hemel valt ging dat niet door. Ik denk echt dat we jullie ons wel op het nieuws in Nederland gezien hebben want er is hier zoveel water gevallen, nou dat is in Nederland nog niets eens gebeurd. Als dat nog een dag zo verder gaat hebben we denkelijk een boot nodig, en tja laat ik die nou niet ingepakt hebben.
's Avonds gezellig met wat medereizigers een hapje wezen eten. Was heel leuk, bediening sprak alleen maar chinees dus met handen en voeten kregen wij toch wat op ons bord. Gelukkig gaat het eten met stokjes wat beter want net nu had ik mijn bestek uit mijn tas gedaan en zul je zien .... geen vork. Maar .... geen honger geleden.

• 10 September 2012 - 19:24

Ingrid:

Hoi Angela,

Mooi om te zien en te lezen dat jullie het erg naar de zin hebben! Ziet er prachtig uit en eindelijk de Chinese Muur gezien. Erg mooi hoor. Veel plezier en geniet er vooral van.

Groetjes

Ingrid

• 10 September 2012 - 22:09

Suuske:

He Ansje,

wat leuk, je hebt je verslagen uitgebreid met foto's......nu krijg ik nog een beter beeld van wat je daar allemaal ziet en meemaakt. Geweldig.....ben nu alweer nieuwsgierig naar je volgende verslag en foto's!!!!
    Geniet ervan, xxx Suuske

• 11 September 2012 - 09:07

Elske Purmer:

Hoi, Angela!
    Wat leuk, om je verslag te lezen!! Misschien dat ik Cor nu toch nog eens over kan halen om naar China te gaan!! Geniet ervan. We blijven jullie volgen.
    Elske

• 11 September 2012 - 09:09

De Polandjes:

Hoi Hoi,
    Al zo veel gezien en nog geen week onderweg. Vast wel vermoeiend maar zeker de moeite waard.
    En goed dat je al veel over China gelezen hebt. Dan is het niet alleen mooi om te zien,
    maar spreekt het verhaal erachter je nog meer aan. Geniet van deze reis en......maak je maar niet druk om de kinderpostzegels. Ha ha ha. Gr van De Polandjes

• 11 September 2012 - 09:15

De Polandjes:

Hoi, ik heb de foto's ontdekt op de site. Wat moooooooi. Helemaal een andere wereld. Maar natuurlijk komen we, als jullie weer thuis zijn, een avondje foto's kijken. PS zie PH aan het water, maar hebben ze geen wijn bij het eten??? Groetjes

• 11 September 2012 - 09:35

Meriam:

Hoi Ansj,

Leuk om te lezen, zo'n reisverslag! Ben best een beetje jaloers! Mooie foto's ook. Ik zie wel aan je rode hoofd dat de klim op de muur pittig was. Ben ook blij voor je dat de toiletten meevallen. Natuurlijk zou ik wel graag nog een foto zien van een echt Chinees toilet ;)!
    Heel veel plezier nog, geniet ervan,

Groetjes, Meriam

• 11 September 2012 - 15:53

Oom Lambère:

Hallo Angela,
    Het is interessant om je reisverslag te lezen en de foto's te bekijken. Ik merk wel dat jullie het prima naar de zin hebben. Wat is het verlijdelijk om over de diverse marktjes te dwalen en het ene souverniertje is nog verlijdelijker dan het anderen. Heb je voldoende bagage ruimt? Angela doe Marion en Piet Hein de groete en geniet van je mooie reis.
    Groetjes Tante Tiny en Oom Lambère