Vrijdag 14 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu Vrijdag 14 september - Reisverslag uit Nederland, Nederland van Angela Leeuw - WaarBenJij.nu

Vrijdag 14 september

Blijf op de hoogte en volg Angela

14 September 2012 | Nederland, Nederland

Vanaf onze hotelkamer keken we op een tempel die gisteravond schitterend verlicht was.
We zouden om 7.30 uur gewekt worden maar om een of andere reden ging de wake up call om 7.00 uur af. Ik denk om ons te laten zien dat de zon scheen, want die was 7.30 uur weer achter de wolken verdwenen. Om 8.15 uur de koffers weer buiten, we gaan vandaag naar Suzhou. Eerst ontbijten en om 9.00 uur vertrekken we. Eerst zouden we het museum in Nanjing bezoeken. Maar wat bleek staan we voor de gesloten deur, het museum wordt gerenoveerd. Vreemd dat zo'n dat niet weet. Maar ja, verder, we gaan naar de zoetwaterfabriek. Nanjing is hier schijnbaar om bekend. We zien hoe de zoetwateroesters worden gevangen en worden geopend. In de oester die voor onze neus werd geopend zaten 30 parels. Natuurlijk zijn we er niet voor niets, weer de winkel in. Aangezien we wat tijd over hebben natuurlijk gaan we naar de lokale markt. Leuk al die kraampjes/winkeltjes. Wat de gids ook nog vertelde was over het verkeer. Het verkeer wordt door camera's in de gaten gehouden. Als je een overtreding begaat krijg je een sms-je waarin staat dat de bekeuring wordt bijgeschreven en dat je hiervan jaarlijks een afrekening krijgt.
Na de markt gingen we lunchen. De lunch is ook eigenlijk iedere middag hetzelfde. Soms variëren de gerechten wat, dit keer hadden we heerlijke bami. Na de lunch namen we afscheid van de gids en gingen op weg naar Suzhou, een afstand van 200 km. Onderweg was er best wat te zien. De hoge snelheidstrein kwam een paar keer voorbij met een snelheid van zo'n 400 km per uur, we passeerden IKEA, mooie natuur. Wat mij wel opvalt is dat ik nog maar weinig dieren heb gezien, vandaag een paar ibissen maar verder alleen eksters en mussen. Rond 17.15 uur arriveren we in Suzhou. Meteen op zoek naar een restaurant om iets te eten. Er was wel een hele lange winkelstraat maar weinig etenstentjes. Om 19.10 uur moeten we verzamelen voor het avondprogramma. We gaan naar de Tuin van de Meester van de Visnetten. Was ontzettend leuk. De tuin was ongeveer 500 jaar oud, het was geen tuin met allemaal bloemen zoals wij ons die voorstellen maar allerlei paviljoenen waarin diverse optredens plaatsvonden. Diverse muzikanten op chinese instrumenten maar ook dans. Het was echt de moeite waard.

• 14 September 2012 - 20:49

Tiny Oerlemans:

leuk om je reis verslag te zien,
    ben benieuwd naar alle foto's straks
    geniet er nog van groetjes tiny